Print

  



 

På billedet ses fra venstre mod højre:

H.K.H. Prins Joachim samt Adm. direktør Olav de Linde, Bazarchef Jørgen Skov og formand for dommerkomitén Henriette Fenger Ellekrog


Dommerkomitéens begrundelse:

Byggeselskab Olav de Linde A/S har med skabelsen af Bazar Vest i Brabrand ved Århus udvidet rammerne for, hvordan man som virksomhed kan udvise socialt ansvar i Danmark.

 

Med etableringen af Bazar Vest i det socialt belastede boligområde, Gellerupparken har Byggeselskab Olav de Linde A/S formået at få integration til at gå hånd i hånd med etableringen af nye arbejdspladser, som i højere grad end vanligt imødekommer den arbejdskultur, som mange nydanskere i området har rod i.

 

I bazaren arbejder i dag omkring 250 personer i 70 forskellige butikker, som foruden at vinde selvrespekt ved deres høje grad af selvstændighed også kommer danskerne i møde på en ligeværdig måde, der skaber grundlag for accept af forskellighed og mangfoldighed.

 

Idéen bag Bazar Vest har vist sig så bæredygtig, at Olav de Linde har etableret endnu en bazar, denne gang på Fyn i Thrige-Titans gamle fabriksområde midt i Odense.

 

Bazar Vest er et fantastisk eksempel på nytænkning indenfor integration og hvilke imponerende resultater, der kan komme ud af at indgå i samarbejder på nye måder mellem en etableret virksomhed som Olav de Linde og en gruppe nydanskere, der hidtil ikke har kunnet få deres arbejdsmæssige ambitioner indfriet.

 

Dommerkomiteen har fundet, at Olav de Linde er en værdig vinder af Netværksprisen 2006 i kategorien 'Særprisen', for denne innovative, sociale indsats.

 

På Dommerkomitéens vegne november 2006,

Henriette Fenger Ellekrog Koncern HR direktør, TDC A/S

Formand for Dommerkomitéen

 

Et hæderstegn til virksomheder, der gør en særlig social indsats.

 

På den årlige Netværks- dag hyldes de projekter, virksomheder og personer, som har gjort en ekstra-ordinær indsats. De bedste bliver præmieret med Netværksprisen, også kaldet "Erhvervslivets Ridderkors".

Prisen bliver givet til tre virksomheder, der hver på deres måde har vist i konkrete initiativer og handlinger, at det sociale ansvar er forankret i såvel dagligdagen som ledelsens visioner. Formålet er at få fremhævet de gode initiativer, erfaringer og resultater der skabes, når en virksomhed eller person påtager sig socialt ansvar.

 

Læs meget mere om prisen her




Søgaard & Co. - Mere web for pengene